Thursday, December 31, 2009

selamat hari lahir~

dalam hidup,cinta boleh datang dan pergi.
ketawa kerananya,senyum kerananya,menangis semahunya.
sakit!

bermula dgn persahabatan,segelintir pula cuma sedar bila dia hilang.
semata-mata utk rasa dihargai,ada yg perrcaya cintanya utk selamanya.

some of us,will finally realiza dat life is not a vanity and need to start over.
demi sebuah impian,xsalah utk kita berkorban.
bila mana hati kita rapuh utk menghadapi realiti.

nangis.
nangis semahunya.
tapi jgn biar hati kita terus rebah.

sejauh mana kita kenal hati budi seseorang,
kita tetap tak boleh buat penilaian.

in life,we have to learn to let go and keep on moving.
the more u wait,the more time u waste!

bermula dgn hati,angan dan mimpi,
sebesar mana pun kedudukan kita,
segagah prinsip mampu goyah.
because of love.
because we are human being!

mudah lemas bila cintanya lemah,
kita harus kuatkan hati,percaya naluri..

juz admit it.
lafazkan cintaku mahukan dia.

lastly.
hanya Tuhan yang tahu penghujung hidup kita.
tp kita yg tau apa permulaan cerita.

terpulang pada kita utk buat pilihan.
whether we win or we lose.

and.
i choose to win...


WATAK UTAMA

ini hidup saya

biar saya tentukan.

selamat hari lahir ke 21 faer muhd!

31 disember selalu menjadi penutup yg indah buat kita semua.


Wednesday, December 30, 2009

mengira waktu~

ya.
ketika ini waktu sudah dirasakan hampir ke penghujung.
esok sudah 31 haribulan 12.
lusa sudah masuk tahun baru.
selamat tinggal 2009 yg bnyak kisah suka dan duka.
sgt bnyak!

dan selamat tinggal juga pada angka duapuluh!
angka baru bakal menginjak.

apa ada dgn tahun 2009?
macam2..

sudah tertunaikah azam 2009?
rasenya tidak..
HAHA
dan ade jugak yg tertunai.
biasa la 2.
manusia kan.
hnya mampu merancang.
selebihnya. hnya Dia yg tau.

so. kt cni.
beberapa ringkasan kehidupan feelinblue sepanjang tahun 2009.

azam o9. tercapai atau tak? ~ equal. ade tercapai ade yg tak.

tempat pling best yg dilawati ~ langkawi n putrajaya.

best month ~ december.

worse month ~ 4 sure november!

best movie ~ twilight saga. suke cinta 3 segi.

bella. cinta dia pada cinta pertamanya sgt utuh.

kenangan yg xleh dilupakan : mase kt putrajaya.

muke pelarian~

kenangan pling menyayat hati ~ november. ditinggalkan.


sakit. sangat.

kenangan paling manis ~ disember,dikelilingi org yg masih sygkan kita.

bnda pling mngejutkan ~ xdpt deanlist sem lpas.

satu bnda yg paling dibenci ~ statistik. i hate u damn much!!!



best thing ~ fotography. i love u!

gila lensa.

perkara yg langgar prinsip/kebiasaan ~ mkn Mcd. winston light.

best hair ~ guntingan terakhir utk 09.

faer.

naima.

satu perkataan utk 2009 ~ terimakasih!

azam 2010 ~ banyak.

harapan utk 2010 ~ lebih membahagiakan. lebih mendamaikan. nk ada gitar sendiri!

extra1 : selamat tinggal 2009
extra2 : selamat datang 2010

Tuesday, December 29, 2009

ke mana lagi kau bawa hatiku lari?

salam kebiruan.
HAHA. cm pelik je?
watever..

today. dh 29hb 12. wah cpt je masa berlalu.
hr nie feelinblue ade dua kls yg sgt pnjang.
dr kul 8 smpai kul 2. haiyo,maraton.

gigih la bgn pagi. wlwpun liat,HAHA.
sem baru oke,azam pn baru. sudeh~

tp. kls cancel.. lalalalala. so blik membuta~~

sbnrnya hr nie nk post cte pasal kisah pelarian feelinblue lewat cuti sem yg lalu.
npe feelinblue larik? sbb dh lame xberlari. HAHA. boleh gitu?

jgn tnya npe,ke mana feelinblue larik oke?
ekceli bukan lari.. juz mencari kmbali kehidupan yg mungkin dh hilang seketika.
hmm ayat touching? agak la.. HAHA

dan mcm2 feelinblue rasa,jumpa,dan lihat.
menjadikan diri kembali kuat~

memang. kdg2 kita perlu larik seketika dr kenyataan yg sukar diungkap.
dan hasilnya?
try sendiri.. HAHA

sungguh. pelarian ini sgt bermakna!
thanks utk sesiapa yg menjadi tulang belakang feelinblue utk menjadikan pelarian ini sesuatu yg bermakna dan membahagiakan!
tak perlu nk sebut nama2 mereka.
anda tahu klw org itu anda,bukan?
so.
thank u so much!!

dan. seperti biasa.
hidup xpegang kamera mcm xlengkap bg feelinblue,kan?
aah betul. dan momen demi momen terus ditangkap utk kenangan.
dan.
wlwpun de yg tnya npe xupdate blog.
nk tgk pic baru.
haiyo. sabar la.. HAHA
nk tgk rambut mase cuti eh?
pasnie tgk puas2 k.. HAHA

so.
pelarian ini amat membahagiakan.
dan kali ini feelinblue pulang dgn bawak sumthin..
bukan cm dulu. oops. HAHA
feelinblue dh mula belajar utk menerima hakikat..

so. thanks pd kwn2 yg sgt bnyak membantu..
utk che pit.. bnyak support n bnyak menjayakan sume nie.
thanks a lot..
n ramai lagik la.
thanks. thanks. thanks.

dan jgn wonder klw entry ini terlalu bnyak gamba.
HAHA
lepas gian kot.
nikmati pic2 ini oke?
wlwpun konsep agak bercelaru dan agak suram.
paham2 je la kan.
kate frust?
HAHAHA.
tetttttttt!

rindu la kwn2.
kapan mau gelak2 lagik ea?

oke. skang leh tgk foto!
chilll~~~
HATIKU LARI~

bukan pic dlm mykad.
HAHA

mase nie aku terfikir.
pe salah aku?

body shop.
kenangan :)

ske pic nie.
fashion,making a statement!

my faveret pic n place.
angin sila bawa sy terbang!

feelinblue mmg ske melayan perasaan biru beliau.
HAHA

nice place.
nice snap.

konon2 sedih bru pas divorced!
HAHA

konsep sgt!
aku~yg kau panggil syg~



nmpak tnggi la plak?
HAHA

last but not least.
tis is amazing..
i juz love tis pic!
thanks~
pd yg jdik my photographer.

extra1 : pelarian ini sudah berakhir.
extra2 : makin membiru~

Monday, December 28, 2009

angin lalu~

Aku selalu igt yg senang nk syg org. Tp aku silap.

Bukan mudah sbnrnya.

Bila org yg kite syg tnggalkan kte cmtue je.

Bukan mudah kte nk lalui.

Bnda yg sme berlaku pd aku.

Langit yg selalu dianggap cerah,rupanya hnya seketika.

Dan akhirnya mendung berlabuh dan hujan juga seakan tdk mahu berhenti.

Aku rse dunia aku gelap.

Sblum nie ade org yg akan aku rindu wajahnya.

Ade org yg aku rindu senyumannya.

Tp bila die pegy begitu saja? Dugaannya maha besar!

Siyesly. Aku tak penah rase truk sebegini.

Bgn pagi dgn muke yg teruk.

Dan bygkan bgaimana hari2 aku utk hr yg akan dtg?

Hidup dgn kenangan yg lalu cukup susah utk ditafsirkan.

Bayangannya ada di mana2. Kenangan bersamanya terlalu menggamit.

Lalu,bagaimanakah utk aku melalui hari2 tersebut?

Bukan aku tak cuba. Aku cuba. Namun,aku tak berdaya. Aku tak kuat.

Sgt teruk bila kte merasa lapar tp tdk mampu utk menelan hatta sebiji nasi.

Itu yg aku alami. Aku langsung tak mampu lenyapkan dirinya dlm hdup ku.

3 hari pertama merupakan hr yg sgt sukar utk dilalui.

Bayangkan mlm anda berlalu dgn kenyataan yg sgt menyayat hati.

Tika mata tak mampu lelap dan diri hnya mampu mengharap.

Dan bila mata sudah berdaya dipejam. Hadir pula di alam mimpi.

Sngguh. Ini sgt menyeksakan.

Sgt menyedihkan bila kite terlalu mengharapkan kehadirannya semula dlm hdup kita.

Dan bila kita buka mata. Ini sume hanyalah mimpi ngeri.

Namun. Ini bukan mimpi syg. Ini kenyataan!

Kenyataan yg aku tak iniginkan wlwpun hnya dlm mimpi.

Apa lgik yg harus dibuat jika sume impian yg terlakar terbang begitu saja.

Kadang2 aku terfikir. Salah aku ke mempertaruhkan sume hati ini pdnya?

Mungkin. Aku salah. Tp salahkah klw mmg aku cinta separuh mati padanya?

Mmg itu yg diperlukan tika bercinta. Kan?

Dan tika ini. Yg tnggal hnyalah debu2 kecewa yg bersawang di jiwa.

Menangis. Ya,aku lelaki. Dan tak bisakah jiwa ini utk menangis?

Aku juga manusia. Punya hati dan perasaan.

Siapa kisah klw aku mahu menangis?

Jika aku tahu seteruk ini hakikat bercinta. Akan bercintakah aku?

Sungguh. Ini kelemahan aku.

Klw aku syg seseorang. Aku akn beri kesemuanya.

Dan klw aku kecewa. Aku juga akan kehilangan kesemuanya!

Kadang2 aku bodoh. Aku merayu. Meminta. Memujuk.

Namun. Balasannya? Kosong.

Aku sering tertnya2. Sygkah die pd aku?

Aku sering tertnya2. Takkan pe yg penah berlaku antara kami.

Sikit pun tak meninggalkan kesan?

mungkin tidak.

mungkin juga ya.

lalu.

aku terfikir.

smpai bila mahu mengharap?

sesuatu yg tak pasti kdg2 leh wat jiwa susah utk mengerti sebuah hakikat.

aku sering berkata.

"dia akan kembali"

tp betulkah?

hanya hati yg berharap.

how can i change people..

how can i change people's feelings...

kan?

tp.

kdg2 kita tak tau ape sume di sebalik yg terjadi.

mungkin ada kenikmatan?

mungkin ada sesuatu yg lebih baik menanti.

lalu. lewat aidiladha yg lalu.

aku ptuskan.

aku pilih kehidupan aku.

aku syg hidup aku.

dan aku jugak syg dia.

tp.

tp dia xsyg aku.

dan aku harus terima hakikat ini.

dan kaki ini seakan tdk mahu berhenti lagik.

org bertanya. "ke mana kau nk bwk hati kau lari?"

dan aku ckp.

"mana kau tau sama ada aku lari meninggalkan sesuatu atau aku lari mengejar sesuatu?"

lari lah kemana pun. dan kita ttp tau apa ada di dlm hati.

kdg2 pelarian ini membuatkan kita menemui sesuatu.

sesuatu yg mmg tdk disangka-sangka.

ape yg aku temui?

susah nk dikatakan dgn kata2.

cuma apa yg dpt dirungkaikan di sini.

"manusia boleh berubah dgn sekelip mata"

dulu. aku selalu dgr ayat nie.

org selalu ckp yg perasaan kita cpt leh berubah.

klw dlu kita cinta separuh mati kt seseorang.

xmustahil hari ini atau esok kita leh membenci dia.

mcm yg aku alami. tiba2 dia berubah hati~

dan hari ini.

aku faham.

yg.

manusia. memang..

boleh berubah dgn sekelip mata.

kan?

begiti jugak aku.

dan hari ini.

hidup baru perlu dimulakan.

sem baru dh start.

tahun baru hampir pasti dtg.

dan ~umur~ baru akan menjengah sedikit masa lagi.

dan.

aku rase. ini kesempatan terbaik utk aku mulakan.

**semuanya!

dan kpd angin lalu.

kdg2 kita susah nk terima kenyataan yg sgt menyakitkan.

tp itulah hakikatnya.

wlwpun sakit,itu jugak adalah ubatnya.

pengalaman ini bukan sedikit.

cukup menguatkan sekeping hati ini yg entah ke mana terbang.

bila seseorang itu sudah tdk ada di depan mata,ketika itulah kita merasakan bahawa dia amat istimewa.

dan sesungguhnya,kemaafan itu adalah dendam yg terindah!

extra1: jgn melukakan hati yg mencintai. dan jgn dicintai hati yg melukakan.