Monday, September 14, 2009

sy budak baik.


yeke? mesti ade yg menggelengkan kepala.
ya. sy jahat. sy bukan budak baik.
sy tau.

tp,mereka pun bukan baik sgt.
mereka pun berdosa juga.
mereka bukan malaikat.
mereka juga bukan setan.
oopss.
tp,sy adalah saya.
sy bukan kamu.
kamu bukan saya.
kamu xkn boleh menjadi seperti saya.

dr ilmu yg sya belajar.
manusia itu unik.
600000 manusia di dunia.
dan 600000 jugaklah personaliti yg ada.
kamu dan saya unik dgn gaya yg tersendiri.

jd,sy bangga mnjadi diri sy.

sy tau ape yg lebih dan kurang dlm diri saya.

dan sy mencuba sebaiknya utk overcome kelemahan tersebut.


sy rasa.
sy lebih baik dr kamu. tdk percaya?
maka kamu adalah insan yg paling buta dlm dunia.

tolong.
jgn pertikaikan apa yg sy pakai.
apa yg sy buat.

apa yg sy makan.
apa yg sy lakukan.
dgn siapa sy berkawan.


sbb,sy xpenah kisah tentang kamu.

sy percaya kamu ada hak menetukan hidup kamu sendiri.


hidup kamu,bukan org lain tentukan.

hidup saya,bukan kamu yg tentukan.
mudah,kn?

jd,hormati sy klw kamu mahu sy menghormati kamu.


ya,sy budak baik.
sy yakin sy lebih baik dr kamu.
sy yakin sy adalah saya.

bukan kamu.

3 comments:

F a N T a S Y said...

kau memang baik.dan aku pun baik..kita lebih bagus menjadi diri sendiri

Anonymous said...

sy bangga dgn kamu,..
dan sy paling bangga dgn diri sy...
kita tetap berbeza walaupn org menyatakan sama...
org boleh berkata,...
tp org xboleh menilaikannya...
sy xtahu kamu bahagia atau tidak,..
yang penting sy senantiasa bahagia disisi Pencipta dunia...

feelinblue said...

yezzer..

pedulikan ckp2 org.