Monday, October 19, 2009

SILA BACA~

4 those yg involved dgn segala makian,hanjingan dan cacian di karpet biru ini.

ini feelinblue nk ckp sket.

dan harap issue nie end up di sini oke?

aidiemauladarus.

yes. tis is the real you..

i SALUTE u 4 tis.

kisah nie mula dgn bnda kecik jer.

start dgn english terabur.

but.

I THINK,the way anon's respon towards aniss is not suitable.

yet,we all noe yg aniss kan sedikit sensitif terutamanya klw bab2 yg agk dirasakan sensitif (bg dia la).

oke. lets see things like tis.

setiap org ade bnda yg dirasakan sgt sensitif. 4 example.

aku sendiri akan rse SENTAP sgt klw org ungkit or bukak cte tntang KEKURANGAN KETINGGIAN aku. hehe.

OMG aku akan sensitip xtentu pasal (contoh oke)

bnda yg same 'i think' berlaku pd anis.

die tau kelemahan dia n dia sebolehnya akan mengelak dr org bercerita psl bnda tuh.

sbb nnt dia akan rse XSERONOK. rite,anis?

so. bile anon bukak cte pasal 2.

then,dats the point.

maybe klw anon mulakan dgn kata2 yg baik.

even bg salam or watsoever memandangkan dia tu memegang gelaran 'ANON' which is kte tatau spe die. rite?

die nk komen. 4 sure she/he can.

but wat dgn cara pling terhormat.

or else,guna kata2 yg sedap didengar.

hmm (utk yg nie refer blik komen anon yg 1st,oke?)

dats why i think aniss started the games by bammmbooo the anon badly.

but,people. spe yg tahan kena maki?

u noe the answer rite?

anon sebolehnya nak pertahankan diri die. but.

the way they solve the problems is not matured enough.

aniss dgn keBERAPIANnya.

n si anon dgn keBERANIANnya.

so,spe yg mnang. spe plak yg kalah?

aku dh ckp kt anis. biarkan.

but,anis nk diri dia dipertahankan.

if i was in her shoes. i will do the same.

cos. the hanjingan HARUS dibalas dgn hanjingan.

MAYBE? depends on the situation.

sbb masing2 igt diri mereka betul.

so,who cares korang nk berhanjingan sesama sendiri?

time nie aku tgk sume dok maki2 sesame sendiri.

4 anon.

kami ini mmg pelajar.

dan maybe u dh ade kerjaya.

so. wats is ur points to fight up wif them?

dgn makian,cacian 2 sume? langsung xmngmbarkan kematangan anda.

maybe ko leh gunakan bahasa yg baik2 supaya mereka memahami sesuatu yg tdk dpt dilihat oleh mate mereka sbg students U.

anggap itu sume sbg nasihat. n 4 sure.

aniss n her GANG will at least leason 4 u..

n they will respect u.

TOTALLY!

but. dgn makian.

smpai bile nk hbs? tak kan berhenti klw sorang xdiam.

mcm yg berlaku nie la. xhabis2.

klw kite start dgn nasihat atau teguran yg baik2.

aku sure sume org akan terima.

dan tak kan jd mcm nie. so. spe yg start melatah?

fikirkah sendiri. dan xperlu perkecilkan kelemahan org lain.

sedarlah kite sendiri belum cukup sempurna.

4 aniss pulak. maybe ko terlalu sensitif.

niat anon baik nk tegur but aku tau cara die xbetul.

tp,xperlu terus memaki dia. maybe ko perlu ckp thanks jer.

mcm aku ckp kt ko hr 2. aku dh ckp biarkan jer.

tp aku tau ko kuat.

ko nk lawan jugak. but,the games is still going on.

back n forth n xde ending.

like tis. aku hrp lps nie ko leh jd cool blik n accept pe yg anon kate n amik sume 2 as a challenge 4 u to move on n struggle 4 the better perfomance on ur future undertaking. prove 2 him/her how good we r as a UUM students.

amik sume nie pengajaran n make sure xkan jadi dh bnda mcm nie bile2 pun.

n 4 kwn2 yg lain.

spe yg kena maki tuh.

kna ape2 jer la.

halalkan jer makian tuh.

jgn biar berbekas dlm pala otak.

sbb 2 sume picisan roman dlm hdup korang.

n pasnie. jdkan bnda nie teladan. oke?

aku rase.

korang sume patut say THANKS to aidie.

sbb die dh bukak mata sume org.

aku salute dgn stand die on tis issue.

dats aidiemauladarus.

he is great on his ways.

n jgn de plak yg nk hentam aidie plak dlm blog nie.

korang paham betul2 ape yg die tulis.

n,ini utk aku plak. len kali jgn ikut perasaan. HAHA

yup. kdg2 aku selalu ikot perasaan dan abaikan pala otak.

hmm. aku rse kelemahan aku kt sini adalah.

KAWAN. aku msti nk tolong kwn aku eventhough die salah.

sbb. ntah? aku rse tensen klw tak tolong.

dan pasnie. pastikan mnjd KONGRUEN. haha.

aku xprkatis lg sifat ketulenan aku.

lps nie kna berada di tmpat mne yg betul n tolong yg salah 2 cool down.

hehe sory kwn2 klw catatan aku nie de wat spe2 terasa or watsoever.

nie la sbb aku cool down eventhough mulot aku jer yg mnghanjingkan si anon,

sbbnya,die mencemari blog aku.

HAHA aku xleh terima.

n 4 anon. u r still welcome 2 my blog.

put down ur comments 4 any entry.

why not u share some idea towards anything.

well. ilmu patutnya dikongsi. barula umat kite berjaya. rite?

sorry 4 the hanjingan n makian towards u.

n i dh halalkan segala makian,cacian dan hanjingan yg korang sume ludahkan di atas kapet biru ini.

moral of the story. pasnie.

respect org lain b4 org lain respect kita.

be profesional. j

gn cepat melatah.

n again.

i luv to say tis again n again.

u r wat u think!

extra1 : say thanks to aidie kwn2.

extra2 : hrp2 ini yg terakhir kita bermakian.

extra3 : teruskan menulis kwn2.

extra4 : nmpak tak hikmah kt sini? hubungan kite sbg kwn2 semakin erat. kan? thats we call hikmah..

extra5 : marilah kite bermaaf maafan yer.

extra6 : yg sudah tu sudah!

extra7 : kite tetap kawan kan?

extra8 :feelinblue always syg kwn2 die.

extra9 : thanks aidiemauladarus. mmg ustazah gitoooooh! HAHA



INI AIDIE MAULA( mala ek nick terbaru?HAHA)
kawencepat.blogspot.com
his blog. very the hot n spicy.
but.
he's great.

8 comments:

F a N T a S Y said...

yeha!
thnks faer..
thnks aidie dan kawan2 lain..

ermm..
yer.aku sgt sensitif
*emo pd bab2 tertentu la*
dan
thnks2..

pastu.
aku suka lah time kau kate kau sensitif pasal ketinggian kau

:__:

haha



emm.aku akan kuat sampai bile2

takkan ku biarkan kepala ni dipijak

ceh..
ayat nak mahal

but..


aku rase tenang dgn care penghabisan niee


aidie mmg heroin!!

kau mmg best~

dan anon sgt ..

erm

sgt bagus sbb tunjuk kan jalan yg bagus utk aku



ps 1 : ei..nak tau sgt sape anon..mst die ensem kn?

feelinblue said...

anis.

hehe.
same2.

hrp lepas nie leh lebih cool/relax bile bnda cmnie berlaku lg.

pasal si anon 2.

biarla die dgn hidup dia.

xguna memikir perihal dia lg.

msing2 de hidup sendiri.

F a N T a S Y said...

yerla..
btol tu
tp aku kena jage tpi kain org
sbb aku nk jd journalist

hihihihih


baidewei.thnks :)


oh ye,,

aku teruja pelik dgn statement kau sensitif dgn ketinggian

serius!

feelinblue said...

anis.

haih.

bce blik entry aku tuh.

kan aku dh ltak dlm kurungan tuh contoh jer.
HAHA

tp dlu yer.
aku rse nk sumbat kaki aku dlm mulot org yg ckp aku **pendek**.

siyes.
hehe
bg minum air **underware** aku kang bru tau.
hehe

chempaka ungoo said...

air underware ko x berapa nak berkesan...
kena bagi biyon nyer....

muahahahaha...
sama-sama...

sebenarnya citer nyer camni, aku pun nak menhanjing, join the party katanya, tapi sebab waktu bukak blog tu sebenarnya aku dalam kelas programming aku dan aku sangat tension sebab project database aku x kemana...aku sangat tension, thats why la xder semangat dan aku baca komen2 tu dgn tanpa perasaan...kalu aku ikut perasaan macam waktu korang suma citer, aku memang nak sound dia...tp waktu tu siyes down giler ngn project...

so, moral of the story, kalu kita melihat satu perkara tu, cuba lihat dari pelbagai aspek, jangan lihat dari sudut hati kiter sebagai orang yang di maki atau kawan bagi orang yang di maki, cuba lihat dari sudut orang yang memaki...then kita akan paham kenapa dia maki....

moral ni untuk aku gak...kadang2 aku pun terbawak2...

ustazah gitoooh!!!!

giLe kEntAnG said...

alamak...
xde idea...

so,

aku setuju semua sekali

hahahahah

feelinblue said...

haha.

aidie.

bg underware biyon?

eeee geli nya.
hnya che pit yg tau bgaimana rasa air tersebut.
HAHA

well.
ustazah mmg sesuai dgn ko.
HAHA

BuLaN iTu aKu said...

bermaafan semua......
cik bulan pun dah nak bersara...
hehehe dari dunia makian ini