Wednesday, February 24, 2010

1 tajuk. 3 cerita~

salam diplomasi. ( wah ayat)
HAHA

sorry. tak dpt nk jalan2 blog korang.
bz sket tis week. bukan sket. banyak!
hadoi.

erm. ade yg tnya feelinblue pasal skizofrenia.
die ckp die ade simptom2 skizo.
hoh. really?
bahaya neh. cpt2 confirmkan okeh.
whether betul skizo or juz perasaan.

die tnya jugak faktor2 terjadinya skizo.
ade la beberapa faktor.
satu : genetik. di mana klw de kaum kerabat kita yg de sakit neh. so the chance u nk dpt tuh ade.
dua : persekitaran. psikososial boleh jadi penyebab skizo.
tiga : personaliti. kadang2 kita nk sgt jadik org lain. n ini akan wat kite depress.
ade lagik. lupe la~ HAHA
tp ini di antaranya la.

ubat die?
hmm. ade mcm2 terapi kite leh guna utk pesakit skizo neh.
yg paling menyakitkan kite kasik die renjutan elektrik. tp agak menyakitkan la.
ubat psikotik pun ade. tp tak elok sgt sbb kesan die kuat.
len2 mcm terapi pembelajaran sosial di mana lebih berkesan merawat skizofrenia neh.

klw nk tau lebih lanjut. search la kt mana2. tak pun,dptkan nasihat doc/terapis.
saya cuma student lagik~~ hehe.

hmm. sok de presentation. pasal fobia.
nk tau pasal fobia?
nnt feelinblue story okeh. bg settle presentation dulu.
haiyo. penin2~~

hmm. anis. aku harap kau kuat.
aku tau kau sedang menghadapinya.
menangis la. menangis semahunya.
itu satu terapi utk menghilangkan kekecewaan.
tp. jgn biar hati kite terus rebah.
jgn jadik macam aku plis. aku taknak kau begini.
aku penah merasa dan taknak kau jugak turut merasa.
ini dugaan. hadapinya ok? jgn larik dr masalah.
kuat dan kekal kuat. percaya diri.
jgn disalahkan takdir.
cuma kadang2 kita tak membuat pilihan yg betul dlm hidup.

igt. hidup ini sumenya tentang sebuah pilihan.
sama ada kita nk menang atau kalah.
gemuk atau kurus.
kecewa atau gembira.
putih atau hitam.
menangis atau tersenyum.
jatuh atau bangun.
ke depan atau ke belakang.
sayang atau benci.

cuma. kdg2 kita tersilap memilih.
dan jgn lupe yg kita sebenarnya belum terlambat utk ubah sumenya.

dan. satu jer.
jgn tipu diri sendiri.
kelak kita akan menyesal hingga ke akhirnya.
hargai apa yg kita punyai selagi kita mampu utk menghargainya.

aku yakin kau boleh.

dan igt neh. aku sentiasa ada di sini. as ur bestie.
kau boleh hilang sahabat. kau boleh hilang si dia.
kau boleh hilang cinta. kau boleh hilang sumenya.

tp. kau akan tetap ada aku.
dan jugak.
kau masih punya Dia.

keep on moving nis~~

LIGHT EYES~
psychotic. perhaps?

notakaki 1 : rindu seseorang. tp cuma mampu diluah dlm hati.

6 comments:

aNiSa hANg tUaH said...

HMM
menangis
tu lah kawan yg bagus.
aku dah tersilap langkah
salah aku menyayangi epul.
dan salah aku jatuh suka kat epul.
dia?
aku tak salahkan dia
aku tak pernah salahkan Tuhan.
evan die innocent.
tp..
tu lah..
aku perlu keluar dr fesbuk suaya dia tak rasa tersindir dgn kata2 aku..
aku masih walking.
masih syg dia
walaupun dia buat aku merana kecewa
..
aku nak sgt2 kami berkawan rapat seperti dulu
tp..
:(

tapi..
kerana 1 peristiwa tu
aku dgn die macam hambar
macam kurang meyengat seperti dulu

buatkan aku nangis dan jatuh..
die sudah dimiliki
:)
aku sudah dihenti
sekurang-kurangnya dia masih ada mey
dan aku pulak tade sesiapa..
tade sesiapa nak aku..
aku tamak time tu
dan disebabkan itu aku rugi kerna ketamakan aku
oh padan muka aku..

semoga epul bahagia
dan semoga dia makin matang

aku masih sayang dia
*auw tak malunye..gedik gilaa*
hahaha

hmm
silap aku
aku tak dgr pesanan kau dahulu

yg silapnya
aku.
aku
aku
dan aku

epul.
i cant stop to thnkg bout u
walau kau main2 kan jiwa
hmm

Kyuubi_85 said...

pnykit skizofrenia ni sapa je yg bleh dpt eh?

ya, betul... hidup ni tentang pilihan... ada bnyk jln yang kita harus lalui, dan pilih,.. silap pilih, buruk padahnya.

dan jgn lepaskan peluang yg ada selagi ianya di dpn mata kita...

feelinblue said...

anis.

aku paham perasaan ko.

tp nk wat cmne . bnda dah jadik.

teruskan hidup ko.

kita masih ade hidup kita..
kan?

feelinblue said...

kyuubi.

xkesah. spe jer leh dpt..

tp ikot gak la pd faktor2 die..

yup. betul 2.
dan hidup kite hanya sekali.

Anonymous said...

skizo?? mcm ne laa aku leh dpt bnda tu?? leh x kalo aku ikut kate2 tu?? wat mnye dye ckp... tejun dari tingkat 10... ok gak tu kan... mesti bkecai... faer... jgn lupe kalo aku bkecai... dtg laa lawat aku

feelinblue said...

anon.

aku lawat kt kubur je laaa